December 9, 2011

Upin & Ipin Kelima Popular Di Facebook

Views

Upin & Ipin Kelima Popular Di Facebook

Upin & Ipin Kelima Popular Di Facebook


KUALA LUMPUR – Siri kartun popular tempatan terbitan Les’ Copaque Production, Upin & Ipin mencatat satu lagi sejarah apabila dikategorikan sebagai siri televisyen yang kelima paling popular di dunia seperti yang dikeluarkan menerusi laman sosial Facebook semalam.

Menurut wakil Les’ Copaque Production, Mohd. Zarin Abd. Karim, pihak Facebook telah mengeluarkan ranking Fastest Growing Pages and Most Popular Media In 2001dan Upin & Ipin telah mendapat tempat ke-5 di dalam kategori Fictional Characters sebaris dengan watak-watak antarabangsa yang lain seperti Mr Bean, Doraemon dan Sponge Bob.


“Kejayaan ini membuktikan watak Upin & Ipin sangat diminati dan telah berjaya menarik peminat dari pelbagai negara. Amat membanggakan juga, Upin & Ipin merupakan satu-satunya produk keluaran Malaysia yang disenaraikan di dalam carta ini.
“Link rasmi Facebook yang telah mengeluarkan kenyataan itu ialah https://www.facebook.com/facebook?sk=app_271705986210152
Upin & Ipin
Upin & Ipin

“Selain itu, media online dari Kanada juga telah menulis mengenai ranking ini di dalam laman webnya http://www.theglobeandmail.com” ujarnya dalam suatu kenyataan media di sini semalam.
Heheheh :) Hebatkan ? Kartun Negara Kita ? 
So.. Apa Lagi Kita Kena Bangga Jadi Anak Malaysia !! 
Hohohho ~ 
btw Taniah Kartun Upin & Ipin !! 

p/s Rahsia : Sebenarnyer Putwaa SUka Giler Tgk citer Upin & Ipin ~ 
Yahoo ~ 
Bangga ! 

Lepas baca komen tau , Sorry kalau terkasar bahasa.

No comments:

 
100% COPYRIGHT BY PUTRA AMIRUL
This blog fully designed by Putra Amirul (Denim Template) | Don't you dare want to copy it | Alright Reserve by Putra Amirul