June 6, 2013

6 Jenis Pujian yang tidak disukai oleh lelaki

Views



Assalamualaikum and hye guys.
      Amacam cuti 2 minggu ? puas ? korang gi mana masa cuti ? putra balik kampung kat kedah je kut. bosan so tengah malam ni putra nak update pasal "6 Jenis Pujian yang tidak disukai oleh lelaki" Apakah ? baca sampai habis dan jangan lupa bagi komen tau.

It is more difficult to praise rightly than to blame

"Terima kasih sebab sudi membantu, tak mengapalah, biar saya saja yang buat"
      kalau di suatu masa kaum adam datang rajin untuk membantu kaum hawa ni elakkan untuk berkata begitu. Memanglah ada perkara yang memang ternyata lebih cepat disiapkan kalau buat sendiri tetapi apa salahnya kalau kaum adam nak bermesra dengan anda kan ?

"Tak sangka you pandai baiki laptop yang rosak nih"
       Di lubuk hati kaum hawa tiada sebarang niat untuk menyakiti hatinya selain daripada memberi tahu betapa hebatnya kaum adam ini mampu memperbaiki sesuatu tanpa bantuan pakar. Tapi penerimaan kaum adam pula mungkin sebaliknya.

"You tahu tak sebenarnya you lah satusatunya yang boleh i ajak berborak"
       Oppps! mungkin masuk kaum hawa ini ialah hanya dialah orang yang memahami dan dekat dengan korang. Tapi dari sudut lain kata kata ini akan membuatkan beban kepada kaum adam kerana dia menganggap yang kaum hawa ini tiada harapan untuk berkawan dan memberikan tumpuan setiap masa.


"Awak ni comellah"
        Istilah "comel" bagi kaum hawa mungkin menyenangkan, tapi tidak bagi kaum adam. Tapi inilah yang berlaku lewat sekarang apabila girls remaja terpengaruh dengan budaya "kepop". Semua benda mahu dikatanya comel, padahal bagi kaum adam istilah comel tersebut akan meleburkan sisi maskulinnya. betul ke ? Putra okay je orang cakap comel *Cehhh perasan comel je kau* hehe..

"Sebenarnya hadiah yang you bagi ni kurang sesuai dengan i. Tapi takpelah..TQ"
         Walaupun hadiah tu girls tak minat tapi janganlah cakap begitu rupa. tak baik bah kalau begitu berdosa besar itu bah. *kecek sabah*

"I suka perut buncit you nampak cute sangat"
          Mungkin bagi girls pernyataan ni mungkin untuk menyedapkan hati dan memberikan keyakinan kepada diri kaum adam ini. But please take care boys pun ada perasaan! cewah.




Sumber : Majalah Yezz  , June 2013. mls 106-107



Lepas baca komen tau , Sorry kalau terkasar bahasa.

3 comments:

Prebet Azlita said...

laa.. yeker.. hahaha..

aindzaya said...

macam2 la lelaki ni..sensitif..

 
100% COPYRIGHT BY PUTRA AMIRUL
This blog fully designed by Putra Amirul (Denim Template) | Don't you dare want to copy it | Alright Reserve by Putra Amirul